Werkdruk, stress & energiemanagement

Heb je de laatste tijd steeds vaker het gevoel dat de werkdruk te hoog is?  Ervaar je steeds vaker stress op je werk en heb je moeite om het overzicht te houden op alles wat er gedaan moet worden? Ben je zo moe aan het eind van de werkdag dat je eigenlijk alleen nog maar op de bank wil zitten?  Is het tijd geworden om daar verandering in te brengen en heb je behoefte aan meer rust, effectiever werken en meer energie? Dan is ons traject werkdruk, stress en energiemanagement iets voor jou. In ons tweedaags traject leer je om op effectievere wijze met werkdruk om te gaan en zodoende je stressgevoelens  tot een minimaal niveau te reduceren. Daardoor ervaar je meer plezier, waardoor je met meer energie, plezier en vertrouwen je werk kunt doen. Ook heb je helder wat je nodig hebt om je fit en energiek te voelen en hoe je op effectieve wijze voor jezelf kunt zorgen op een drukke en veeleisende werkdag.

Programma Werkdruk, stress & energiemanagement

headerHet traject bestaat uit twee plenaire bijeenkomsten van ieder een dagdeel met theorie, oefeningen en persoonlijk plan van aanpak in de praktijk. Tussen de twee bijeenkomsten zitten ongeveer één tot twee weken.  Aansluitend aan de eerste en  tweede bijeenkomst vindt een individueel coachingsgesprek met de trainer plaats, waarin je op persoonlijke niveau stress en energiemanagement leert toepassen. Ook hou je samen met je buddy wekelijks een korte terugblik op hoe het is gegaan, wat er aan zit te komen en anticipeer je op mogelijke moeilijke en drukke periodes. Na 2 maanden is er een terugkomochtend.

Onderwerpen die aan bod komen:

* Verschil tussen werklast en werkdruk
* Stress-test
* Hoe werkt dat nou met energie en wat voor rol spelen je hersens daarin?
* Zelfinzicht en zelfsturing
* Stresssymptomen herkennen
* Stressveroorzakers
* Assertieve werkhouding
* Herstel en ontspanning
* Energie
* Planning en organisatie
* Communicatie
* Lichamelijke oefeningen
* Conflictstijlen
* Αandachtsoefeningen
* Tips stressreductie

Afsluitend vindt er een plenaire evaluatie plaats.

Dit traject is een combinatie van kennis en praktische toepassing, zowel tijdens het traject als in je eigen werksituatie. Het boek  Cover TimemanagementTimemanagement 3.0, meer werkgelukt door plannen en prioriteiten stellen voor breinwerkers van Denise Hulst wordt gebruikt als werkboek..

Resultaat traject Werkdruk, stress & energiemanagement

  • Je bent in staat om ontspannen en met plezier te werken
  • Je leert je eigen valkuilen kennen en manieren om om deze heen te lopen
  • Je leert op effectieve wijze met werkdruk en stress om te gaan
  • Je leert op effectieve wijze je energie te sturen en in te zetten
  • Je bent je bewust van de belangrijkste stressfactoren in je werk
  • Je krijgt inzicht in de methodieken om stressvolle situaties tijdig te herkennen
  • Je kunt op natuurlijke wijze omgaan met onverwachte situaties
  • Je kunt jezelf beter bij sturen op momenten dat je onder druk komt te staan
  • Je gaat aan het eind van de dag fitter naar huis met genoeg energie om nog iets anders te doen

Doelgroep

Iedereen die op effectieve wijze wil leren omgaan met werkdruk, stress & energie  en ontspannen wil werken.

Dit traject verzorgen wij als in-company training. Het is ook mogelijk om medewerkers dit traject individueel te laten volgen.
Voor meer informatie, kun je hier  contact opnemen.
Wil je weten hoe het zit bij jou met stress en energie? Doe hier de test die wij maakten in samenwerking met Psychologie magazine.
Psychologie Magazine Test je werkstress